brysselkål och sånt

Så var man här igen, tredje kvällen i rad och allt. Snacka om att jag kommit in i någon slags skriva kvällsbok fast på ett lite annorlunda sätt period. Rätt mysigt om du frågar mig, sumrera ihop det hela så att säga.

Idag åkte jag kollektivt i hundra år för att tillslut komma fram till Mölnlycke för att hälsa på farmor och farfar. Farmor i princip hängde ut genom fönstret på andra våning och tjöt "VÄLKOMMEN!!" i en väldigt kärleksfull ton som bara farmorar kan. Hon är go hon. Väl där inne i den där dövarma 3:an med en medeltemperatur på sisådär +25 grader bjöds det direkt på vin och någon laxtjosan i polarbröd. Det gick ner utan några som helst bekymmer. Det pratades och skålades och vips va vi inne på varmrätten som var någon gryta med svamp och ris, så fruktansvärt gott att jag tog två gånger, och då är det gott på riktigt alltså! Mon Dieu! Apropå huvudrätten måste jag även berätta om brysselkålen, hon hade kokat brysselkål! Mina favvisar!

Jag äter bara brysselkål vid två tillfällen, hos farmor och vid jul.

Sedan fortsatte vi att skratta och skåla. När jag kom hem misstänkte jag en sådan där go kramp i kinden, jag har troligtvis skrattat och pratat för mycket idag. Tänk att det kunde hända.

Till efterrätt blev vi serverade konserverade päron i konjak med glass, aldrig ätit innan men galet gott var det med. Sedan är väl kanske inte jag den svåraste ungen att göra nöjd med mat. Så länge det inte är korv stroganoff, lasagne eller blodpudding så är jag jäkligt nöjd! (Fiskbullar är ingen direkt personlig delikatess heller).

Nu imorgon blir det lite vuxenansvar hemma då päronen (på tal om päron) lämnar byn. Ska ge mig på Africana på lördag med Tobbe. Vi får se hur det går. Imorgon blir det vin! Hej då med er!


D A G E N S       V I S A      D A G E N S      V I S A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0