hey hey hey

Min omelette blev super-duper!! Så därför tänkte jag vara så snäll att dela med mig av mina kulinariska kunskaper till er mina sötizar (okej LOL).

Så här gjorde jag:

Först fräste jag en lagom mängd hackad lök, inte för små bitar för då blir det bara gäggigt. Sedan förflyttade jag den frästa löken till en tallrik. Sedan gjorde jag något superenkelt. Ta två ägg, lite matlagningsgrädde (verkligen pyttepytte), svartpeppar och salt efter hur mycket du gillar svartpeppar och salt. Sedan hällde jag i allt i en stor panna så att tjockleken på omeletten blir som en vanlig pannkaka.

När den här ligger och gottar till sig lite på 8an av 12 hackar jag lite färsk tomat och river lite ost vi hade i kylen. Blandar detta med löken. När omeletten har fått en gyllene färg och du märker att den är klar så tar du en sked eller slev eller liknande, föser detta över på ENA halvan av omeletten och viker sedan över den så att omeletten ser ut som en halvcirkel. Låt den ligga så i 2 minuter. Lägg upp på tallrik, salta lite till - VOILÀ den godaste frukosten klar!

Tyvärr tog jag inga bilder (dålig bloggare) men gott var det!

Receptet:

* 2 ägg
* Lite matlagningsgrädde
* Hacka lagom mängd lök
* Hacka en färsk tomat
* Riv lite ost (vilken du än har i kylen
* Salt och svartpeppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0