ett samtal bort

Dem ringde igår, från lokaltidningen och nu är jag uttagen till första rundan.  Har övervägt lite vilken låt jag tänker sjunga upp för juryn. Efter många om och men blev det dock Regina Samson's låt Samson. Tycker att den är så himla vacker så nu när jag väl bestämt mig känns låtvalet väldigt klockrent, solklart, u name it!

Just nu håller jag på att skriva lite på mitt psykologiarbete, en fördjupningsuppgift om min personlighet, om vem jag är. Snacka om att det är lätt att gräva ner sig när man håller på med detta. Får en lite klarare förståelse för varför en del människor tycks uppfatta mig som irriterande och krävande. Herregud, jag måste vara den jobbigaste som existerar på västkusten (okey, krydd, men nästan).

Sedan irriterar jag mig mäkta mycket på varför vi människor ständigt måste dela in andra i kategorier, varför är det så jäkla viktigt att skilja på vi och dem? (Det stod i psykologiboken, my biggest love atm). 

Nåväl, nog om detta. Nu lyssnar jag på min "I Was Way Out West" lista på Spotify. Grymt bra. Tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0