... och en text

Ligger i hotellsängen nu och tittar på danska TV 3, känner mig lite väl hatisk som blir småarg över att det danska språket är så fruktansvärt fult och äckligt. Men vad gör man, tar seden dit man kommer och pratar som dem? Nej, för jag hatar gröt så tänker inte sätta gröt i halsen bara för att verka trevlig. Bitter_chey.

Mina päron och Simon (den lille havebror) är på Ripley's believe it or not just nu, kände att det var lite ovärt att lägga pengar på det då jag + pappa unt Simon besökte detta ganska roliga muséum i London när vi var där förra hösten. Men Simon yttrade sig som såhär om detta "Jag går dit för att mamma ska ha någon att vara med, hon har ju faktiskt inte varit där". Snäll kille till lillebror jag har ändå.

Igår gick vi i fem år (kanske var det fem timmar, har blandat ihop det hela) på Ströget, till Nyhavn och Amalieborg (tror minsann slottet heter så). Det var helt okej väder, lite kallt och lite duggregn. Så fort det började regna lite mer, eller snarare så fort mor och far kände en abnorm vätskebrist smet vi in på närmaste pub. Vi var inne på något gigantiskt shoppingcenter igår som hette Hotel du Nord eller något liknande, var nog ta mig sjutton det största shoppingcentrat jag varit inne på. Fruktansvärt fina kläder, fruktansvärt höga priser. Hittade även en väska igår, eller nej... Två väskor. Den ena gick på 1800:- och den andra 6350:-, älskar Danmark.

Nu ska jag sminka mig och fixa i ordning mig, och jag som skulle plugga. Hate life. ♥

Kommentarer
Postat av: Emilianirene

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2011-01-27 @ 19:57:32
URL: http://emilianirene.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0