ingen ska sakna det du gör


Maia Hirasawa - The Wrong Way



Det sägs att tiden läker alla sår, men när någon skadat ens hjärta och själ tar det mycket längre tid än man tror innan man blir helt återställd. Om man ens blir helt återställd. Man kanske bara förskjuter att det faktiskt gör ont, för att man helt enkelt är så sårad och besviken över den personen att man vägrar låta något den gjort gå ut över det som är nu.

Ibland har jag svårt att leva i nuet, att bara sluta tänka på vad som var då. Hur jag mådde då, både när det var bra och när det var dåligt. Svårt att sluta tänka på hur det blir sedan, när är sedan? Och så brukar jag tycka det är jobbigt att tänka på meningen med livet. Det är jobbigt att tänka för mycket överhuvudtaget. Jag lider av det, tänka för mycket alltså. Psykologisk hälsa eller ohälsa?

Förlåt att jag är så scabbig på bilden. Jag avslutar med ett favorit-citat.

"You may not be her first, her last, or her only. she loved before she may love again. But if she loves you now, what else matters? She's not perfect - you aren't either, and the two of you may never be perfect together but if she can make you laugh, cause you to think twice, and admit to being human and making mistakes, hold onto her and give her the most you can. She may not be thinking about you every second of the day, but she will give you a part of her that she knows you can break - her heart. So don't hurt her, don't change her, don't analyze and don't expect more than she can give. Smile when she makes you happy, let her know when she makes you mad, and miss her when she's not there." - Bob Marley

God natt!



Hur går man vidare utan att glömma?

Kommentarer
Postat av: ErikTee

man läker, det tar bara tid - saken är bara den att man inte läker ihop till den man var, utan till någon ny.

på gott och ont.

2010-05-17 @ 16:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0