cash is king

Det känns oerhört mäktigt att faktiskt tjäna egna pengar, dock är det frustrerande när man hela tiden känner hur man har ett begär att dra kortet. Slå in pinkod - godkänn belopp - köp godkännt.

Men nu har jag kommit underfund med vad jag vill införskaffa mig så snart som möjligt, i alla fall innan sommarlovet är slut, en fet TV. Jag kommer ihåg när jag var omkring åtta, nio år och hade godisförbjud i ett helt år och sparade undan alla veckopengar jag fick för att tillslut köpa min TV. En Orion 21" med inbuggd VHS, rena rama drömmen. Idag såg jag en TV i någon reklambilaga, en 40" LCD Samsung, helt okej?
Det andra jag vill införskaffa mig, eller investera i under sommarlovet är en sista-minuten resa till Grekland med Camilla och de som vill/kan hänga med. Typ veckan innan skolan börjar alternativt första skolveckan. Hade inte det varit underbart så säg då mig vad underbart är?

Har skrapat ihop en mysig spotifylista som jag kommer bygga upp när jag känner för det den heter den sista sommaren och är en härlig kompott av fina låtar, lyssna gärna och kom med förslag på vad som behövs. Lite melankoniskt med att det här är det sista sommarlovet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0