det blir ljusare

Kväll, natt, kalla det vad ni vill. Här ligger jag i min säng med duntäcket uppdraget till hakan, det är nästan så att det blir svårt att skriva. 

Nu är väl julen över tror jag. Julafton, juldagen och annandag jul. Är det något mer? Känns lite som om verkligheten återkommer imorgon, för min del blir det att plugga. Börja hugga mig igenom det där berget av böcker som har bildats på grund av att jag förskjutit och helt enkelt inte prioriterat skolan alls under den sista tiden. En sak i taget, så ska det nog gå an.

I torsdags jobbade jag och när jag kom hem var mormor och morfar redan här. På kvällen spelade vi Bingolotto, traditionsenligt när det är uppesittarkväll. Hur som helst var det väldigt trevligt och spännande. Visst att Bingolotto mist sin charm lite när inte längre Lasse Kronér är programledare, men ja... 

Fredagmorgon vaknar barnet inom mig, inte bara på det viset att jag vaknar groteskt tidigt (åtminstone för att vara mig och för att vara en ledig dag), men jag vaknar klockan sju första gången pigg som en lärka med tanken "JULAFTON". Två sekunder senare suckar jag djupt och slocknar som ett ljus. Sover till halvelva och beslutar mig för att nu är det okej att gå upp, jag är trots allt tonåring, inte kan väl jag stiga upp redan klockan sju... På en ledig dag (?).

På andra sidan dörren hängde det minsann en julstrumpa, trots att jag är av vuxen ålder. Folk må kalla mig barnslig men det är sant, 18 år, myndig, vuxen. Skräckinjagande. För att hålla mig till ämnet! Väl där nere åt jag en god julfrukost, dock själv eftersom att alla andra äter så förbaskat tidigt i den här familjen. 

Dagen flöt på och vips var det dags för Kalle Anka. Väldigt vuxet av mig att verkligen ha sett fram emot detta program senaste dagarna, extremt. Efter detta åt vi, tills vi sprack givetvis. Därefter började vi äta från det undre lagret från Alladinlådan, eller om det var Paradis... Nej Alladin är nog den gula asken, så den var det. 
Tomten dök dock inte upp till familjen Tolinsson, men paket blev det och jag har redan skvallrat om vad jag fick.

På juldagen åkte vi in till den större staden (Göteborg) för att gå på bio hela familjen. Vid denna tidpunkt hade mormor och morfar redan åkt hem till Rörö. Vi såg, inte först men inte sist, Harry Potter och Dödsrelikerna del 1. Inte en dag för tidigt. Fantastiskt bra film och jag kan knappt vänta till sista delen och slutet av denna magiska (hehe) filmatisering.

På kvällen drack vi vin. Jag vill inte tråka ut er genom att återkommande påpeka hur vuxen jag är... Men jag beslutade mig för att stanna hemma på juldagen och sofistikerat dricka vin med mina päron. Sedan sov jag väldigt gott och idag har jag varit en tripp till Härryda för att hälsa på sysslingpyssling som var på besök där och säga hej till lite släktingar. Efter det jobbade jag. Mitt hår luktar pommes. 

Långt inlägg, men där var uppdateringen om det senaste! Spännande va? ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0