the best week ever part 1

Min frånvaro på denna blogg har den senaste veckan varit enorm, enormt oacceptabelt men seriöst hörrni, jag har inte haft tid. Vilken jäkla studentvecka det har varit, vart ska jag börja...

I måndags var jag hemma hos min enda högstadievän Mimmi på hennes studentuppvaktning, det var hur god mat som helst och en hel del alkohol i solen på hennes veranda. Jag kom i säng relativt tidigt och när jag väl lagt mig ner kunde jag inte somna. Huvudet snurrade, inte bara av all alkohol, utan även av alla tankar som for runt där i ultrarapid. Men tydligen måste jag ha somnat för plötsligt väcktes jag, helt klarvaken, av min väckarklocka på mobilen. Jag reste mig upp i all hast på grund av den iver som var inom mig. Det var då jag märkte att jag fortfarande var full efter gårdagens firande av Mimmis examen.

Min studentdag då, hur var den? F-A-N-T-A-S-T-I-S-K, helt underbar. Ni som har tagit studenten, jag förstår vad ni menar nu. Ni som inte har tagit studenten, ni har verkligen någonting att se fram emot! Klockan sju var jag inne i Göteborg hemma hos min klasskompis Matilda, där samlades hela klassen för champagnefrukosten. Jag andades nostalgi, förväntan och lycka. Stämningen kunde inte varit bättre med champagne, nygräddade våfflor och nutella samt jordgubbar till frukost. Jag skulle kunna ha sådana mornar varje dag.

Spårvagnen in till skolan var så sjukt rolig, vi sjöng alla låtar vi kunde i princip, allt från 90-talets one-hit-wonders till dagens goa dängor för att avsluta det med lite svenska sommarklassiker. Vi skrattade och jag kände att det var nog värt med allt slit i skolan, det var det verkligen! Ni anar inte vilka vackra, underbara och otroligt intelligenta klasskamrater jag haft de senaste två åren. Jag älskar er.

I skolan var det bara en enda lång väntan, jag kände enbart hur jag ville upp på det där flaket och skrika tills mina stämband gav vika. Sagt och gjort, plötsligt var flaket över och jag kände: "jaha, nu då? är det så här det ska kännas". Faktum var att jag kände mig rätt tom vid detta ögonblick, i bilen där på väg hem till Kungsbacka igen. Den där staden som jag så gladeligen flydde ifrån för tre år sedan, den där staden som inte gett mig mycket alls.

Hemma hos mig var det fest, folk åt god mat och konsumerade lite mer alkohol. Svensk alkoholkultur måste vara den bästa i världen! Jag fick fantastiskt fina uppvaktningar och presenter, tusen tack till alla er!

Det enda dåliga med denna dag var studentfesten. Jag kanske var för trött, men den var inte alls som jag förväntade mig att den skulle vara. Så jag drog hem med sista pendeltåget och somnade totalt utmtattad i min sköna säng.



Translation: I just wrote how my graduation day was like, and you already know everything about this and even more. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0