2. min första kärlek

Jag var 13 år och svävade bland rosa, fruktansvärt fluffiga moln. Jag gick i sjuan och spelade handboll, det gjorde du med. Gör du det nu också? Hur som helst. Vi sågs varje helg förutom någon gång då jag var sjuk och på sportlovet när du var i Thailand.

Första kyssen var i parishjulet på Liseberg och vi åkte det flera gånger om för att ingen riktigt vågade ta steget, sedan bara hände det. Den andra personen jag någonsin kysst (vill helst av allt bara glömma den första.. haha).
Vi bodde ganska nära varandra och vi hade snöbollskrig någon gång. 

Jag var upp över öronen kär i dig men du krossade mitt hjärta... Över msn, tre dagar innan skolavslutningen i sjuan dessutom. En måndag morgon. Jag grät ganska länge till och från. Du var inte första pojkvännen, men du var den första jag sa jag älskar dig till. För så som jag kände då trodde jag var att älska någon, men vad kan man begära av en trettonåring! ;)

Ibland springer vi in i varandra på stationen. Du är fortfarande 2½ huvud längre än mig och jag är antagligen fortfarande bättre på hockey-spel än dig. Sex månader lite drygt, något sådant. Första kärleken. Jag har till och med kvar rosen jag fick av dig, rosen som du fick under eran kabaré i 7an. Haha. Good ol' times.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0