vi anpassar oss efter situationer

Men hur mycket vi än anpassar oss efter situationer och personer vi är med, så måste även motparten likväl den anpassa sig. Och om så inte är fallet, vad händer då? Jag tror inte att man själv kan lösa detta, det handlar om att ge och ta. Jag kan inte spegla mig.

Jag exempelvis är ett praktexemplar på en människa som likt en kamelont ändrar mig efter behov. Detta kanske inte alltid kan ses som en positiv egenskap, men inte heller negativ. Med detta är jag även oerhört naiv, förstorar alltid upp problemet minst tio gånger så mycket. Någonting som jag finner extremt jobbigt. Men hur övar man bort detta, hur lär man sig handskas med sina negativa egenskaper och förvandla dem till något positivt som iställer gynnar en?

Ja, jag är nog väldigt trött. Och ja, jag tänker nog för mycket. Helvete vilken dålig kväll det här blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0